Je hebt de aandacht!

Animatie is hot. De grote play-knop op een animatie is een aantrekkelijke call-to-action voor bezoekers. Het klikken op deze knop heeft een belangrijke functie. Als een bezoeker op de play-knop klikt verwacht hij dat de video gaat spelen. Daarmee verandert het gedrag van de bezoeker veranderd van ‘actief scannen’ naar ‘passief ontvangen’. Dit is een belangrijke omschakeling want de bezoeker staat nu meer open voor het ontvangen en begrijpen van de boodschap. Je hebt de aandacht!

Sneller en beter begrijpen

Een goede animatie vertelt een visueel verhaal, eventueel versterkt met voiceover. Het grote voordeel van animatie is dat je het de hersenen enorm makkelijk maakt een boodschap te duiden. Onze hersenen verwerken direct de beelden die we zien. Het kost ons minder moeite om plaatjes te begrijpen dan tekst. Het toevoegen van een voiceover versterkt dit effect, mits er een direct verband is tussen wat je ziet en wat je hoort. Onderstaand een animatie waar we in een paar seconden en op een simpele manier het bouwproces laten zien.

Herkenbare uitstraling

De grafische stijl van een animatie zet een sterke visuele identiteit neer. Dit levert een belangrijke bijdrage aan de merkbeleving van de kijker. Het straalt professionaliteit uit en vergroot geloofwaardigheid en herkenbaarheid.